Vooral na de feestdagen maar eigenlijk altijd wel is er een ding dat bij de meeste mama’s hoog op het verlanglijstje staat; een strakkere buik. Als er dan ook nog iemand is die belooft dat je een strakke buik in 4 weken kunt krijgen met maar 30 minuten per dag inspanning dan is het de moeite waard daar meer over te weten. 4 weken is goed te overzien en 30 minuten per dag is in ieder geval korter dan de meeste ochtendspitsen thuis duren. En het boek belooft nogal wat; niet een strakkere buik maar een strakke buik in 4 weken.

Een-strakke-buik-in-4-weken-Jesse-van-der-Velde

Het boekje heeft een handzaam vierkant formaat van ongeveer 15 bij 15 cm en past in iedere (luier) tas en is ook leverbaar als e-book. Het boek heeft 128 bladzijden verdeeld over 9 hoofdstukken. De pijlers van deze methode zijn voeding & oefeningen, waarbij de nadruk in dit boek vooral op voeding ligt.

Naast bovenstaand advies over groente en fruit (je kunt beter een mandarijn eten dan een peer of druiven bijvoorbeeld) adviseert het boekje ook over koolhydraten. Jesse van der Velde schrijft dat je in het algemeen brood, pasta, pizza, lasagne, ontbijtkoek en taart (die laatste is ook wel logisch) het beste zoveel mogelijk kunt mijden. Quinoa, zoete aardappel, rijstwafels (maximaal 2 per dag) en boekweitgrutten mag je onbeperkt. En sommige koolhydraten mag je na de vier weken van de methode wel weer (met mate) eten zoals gewone aardappelen, rijst en havermout. Of het voor een moeder realistisch is om brood helemaal te mijden, is de vraag maar het is de moeite waard om het in ieder geval eens 4 weken te proberen.

Van de 128 bladzijden, bevat het boekje ongeveer 70 pagina’s aan voedingstips en adviezen. Om te laten zien hoe je al deze adviezen in je voedingspatroon kan opnemen, zijn er 7 voorbeeld-dagmenu’s gemaakt die er op zich wel smakelijk uitzien.

In het hoofdstuk over de oefeningen, krijg je ook een schema dat je in ieder geval 4 weken moet volhouden en dan 3 keer per week een half uurtje. De oefeningen worden ook voorgedaan op foto’s maar wellicht is het beter op youtube filmpjes te googlen van de oefeningen om er zeker van te zijn dat je ze goed uitvoert.

Een nuttig hoofdstuk gaat over motivatie, dat hoofdstuk is ook prettig geschreven en het af en toe lezen en herlezen kan helpen om dit avontuur te beginnen en op zwakkere dagen om het vol te houden. Sinds een tijd is er veel te doen omtrent superfoods en de voedingsinzichten waar dit boek op gebaseerd zijn. De meerwaarde van dit boekje is dat veel dingen nu eens duidelijk op een rijtje staan &  dat je het makkelijk mee kunt nemen om na te lezen, ter inspiratie & als boodschappenlijstje.

Jesse van der Velde is begonnen als personal trainer en heeft zich ontwikkeld tot superfoodsspecialist en verjongingscoach en heeft ook de boeken Voor altijd jong en Superfoodrecepten geschreven.

jesse-van-der-velde-een-strakke-buik-in-4-weken

About The Author

Gaat graag voor een outdoor vakantie naar Schotland, Denemarken, Zweden of Noorwegen. Voor een citytripje even naar Parijs, New York of Berlijn. En voor het strand naar Ibiza of Curaçao. Met haar man, 2 kids en een rode je-weet-wel Kater, woont ze in Den Haag. Nu woont ze al weer een paar jaar met veel plezier in een lommerrijke Desperate Housewives-achtige buitenwijk. Dol op spelletjes, gezellige etentjes en miniatuurtjes.